Evenes - Reisverslag uit Evenes, Noorwegen van rogermarijke - WaarBenJij.nu Evenes - Reisverslag uit Evenes, Noorwegen van rogermarijke - WaarBenJij.nu

Evenes

19 Augustus 2017 | Noorwegen, Evenes

Overmorgen vliegen we terug vanuit Tromsø. Van Svolvaer naarTromsø zijn dik 500 km, dus doen we die reis in 2 dagen, met een tussenstop in Evenes. Hebben we de afgelopen 2 dagen vanuit Svolvaer de E10 westwaarts verkend, nu gaan we 250 km over dezelfde weg naar het oosten. Maar voordat we aan die trip beginnen, eerst nog even terug naar de skipiste van onze laatste wandeling voor een foto van de 'pistenbully '. Sterke verhalen kunnen maar beter van bewijsmateriaal voorzien zijn!

Op internet vind je, als je zoekt op ' mooiste weg van de wereld' een aantal keer als antwoord: E10 Noorwegen". Dat kunnen wij beamen! De 400 km die we tot nu toe gezien hebben zijn adembenemend en ook nog eens erg afwisselend. Reden we gisteren van het ene pittoreske vissersplaatsje naar het volgende, vandaag hebben we ervaren hoe uitgestrekt en dunbevolkt Noorwegen op sommige plaatsen is.

Aangekomen bij het hotel werd ons vermoeden bevestigd: het hotel is niet echt je dat.....maar de omgeving is alweer schitterend.

Aan de balie bleek onze reservering op onverklaarbare wijze gecanceld. Maar van zo'n mededeling worden wij globetrotters absoluut niet nerveus. Er bleek nog een kamer beschikbaar, die we tegen onmiddellijke betaling konden krijgen. Dat de kamer zich midden in een renovatie bevindt, deert ons natuurlijk allerminst......

• 19 Augustus 2017 - 21:58

Gerrie Schmeitz:

Hallo Marijke en Roger, zojuist jullie verslag gelezen en foto''s bekeken.
    Wat een prachtig mooi land is Noorwegen en wat valt er veel te zien en te beleven.
    Lijkt me ook echt iets voor jullie deze vakantie.
    Zie jullie binnenkort weer, geniet nog van de laatste dagen daar en een goede reis terug.
    Lieve groet,
    "de buuf

• 19 Augustus 2017 - 21:59

Gerrie Schmeitz:

Hallo Marijke en Roger, zojuist jullie verslag gelezen en foto''s bekeken.
    Lijkt me ook echt iets voor jullie deze vakantie.
    Lieve groet,
    "de buuf