Terug naar Tromsø - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van rogermarijke - WaarBenJij.nu Terug naar Tromsø - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van rogermarijke - WaarBenJij.nu

Terug naar Tromsø

20 Augustus 2017 | Noorwegen, Tromsø

Het ontbijt was vandaag nogal matig.....of zijn we de andere dagen misschien erg verwend....? Zo slecht hebben we namelijk nog niet gehad deze vakantie.

Het was vandaag een echte reisdag. We vertrokken vanuit Evenes in de regen en we kwamen in Tromsø aan in de regen. Onderweg zagen we uitgestrekte bossen en hoge bergen. We reden geen kilometer zonder meer of fjord in zicht. Onderweg hebben we nog lekker genoten van ons favoriete broodje; kanelschnuren.

We rijden in Tromsø eerst richting vliegveld om een eerdere vlucht te regelen. We moeten hiervoor eerst door een tunnel, met rotondes.... wat een vreemde gewaarwording is.
In Tromsø hebben weer het zelfde hotel als aan het begin van onze reis. We parkeren onze auto in de ondergrotse parkeergarage.
We eten in een restaurant naast het hotel. Even later komen er enkele bekenden binnenwandelen; een viertal Belgen die we al eerder op deze trip hebben ontmoet.
Naast ons horen we Nederlands praten. We komen er mee in gesprek en het blijkt dat de jongens van het gezelschap van Leiden tot de Noordkaap fietsen. De Nederlandse meisjes werken hier op de universiteit mee aan een onderzoek. Zij kenden elkaar voorheen niet, en hebben elkaar hier vandaag ontmoet. Apart he?
Na het eten gaan we we even het plaatsje in en we komen uit in een soort studenten cafeetje. De inrichting is nogal vintage, wat bij ons wel enig jeugdsentiment oproept: behang en stoelen van vroeger. De wc ziet er helemaal bijzonder uit. Het is niet echt in woorden uit te drukken dus zul je het toch zelf eens moeten bewonderen in Tromsø.
We komen in gesprek met een paar Noren. Zij is hoogzwanger. Ze gaat haar zoon William noemen.... bijzonder toch! Zo heet Rogers hondje ook!