Sukkertoppen - Reisverslag uit Gryllefjord, Noorwegen van rogermarijke - WaarBenJij.nu Sukkertoppen - Reisverslag uit Gryllefjord, Noorwegen van rogermarijke - WaarBenJij.nu

Sukkertoppen

12 Augustus 2017 | Noorwegen, Gryllefjord

Wat een geweldige dag alweer!!

Vanmorgen wederom een formidabel ontbijt. We mochten ook wat extra brood en fruit meenemen voor tussen de middag. We kregen ook heet water in de thermoskan.

Daarna zijn we een stuk verderop gaan wandelen. Het was een pittige klim naar boven.....pffff. Onze klim werd echter steeds beloond met een werkelijk adembenemend uitzicht. .....na elke rots weer opnieuw.
Halverwege begon het te regenen. Dat maakte de route naar boven ook nog eens erg glibberig. Dan blijven natuurlijk de echte dapperen doorklimmen..... de helft van ons tweetallige gezelschap bereikte de top, de andere helft bleef onder een overhangend rotsblok schuilen. De laatste meters waren wel erg steil. Hier en daar hingen kettingen waaraan je je omhoog kon trekken.

De route naar beneden was behoorlijk glibberig en zo mogelijk nog zwaarder dan de klim. Maar...... even goed meer dan de moeite waard.

Daarna zijn we nog naar Gryllefjord, 10 km verderop, gegaan om enige boodschappen te doen. Op de terugweg nog een kort stukje gelopen door een voormalige nikkelgroeve. Vlak bij zee stond een kleine vuurtoren. Dit was ook mooi en bijzonder.

's Avonds op het resort rendiervlees gegeten. Dit was overheerlijk en verschrikkelijk duur. Maar..... dat hoort wel bij Noorwegen.

Roger, de held van het gezelschap, had na het eten de moed om een duik in het ijskoude water van 't fjord te nemen. De watertemperatuur volgens de ervaringsdeskundige was 15 mm.

Samen gaan wij, Roger en Marijke, genieten van de rust en de ruimte van Noord Noorwegen. Eerst vliegen we naar Tromso. Van daaruit gaan we verder met de auto, van het ene naar het andere hotel.

Actief sinds 28 Juli 2017